Kedves Ügyfelünk!  
 
 
Szigorodik a kárelbírálás

Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét a kötvényben rögzített határidők szigorú betartására, mivel a kárelbírálás során alkalmazandó szabályokat Biztosítótársaságunk a továbbiakban nem tudja rugalmasan kezelni.


A kötvényben meghatározott határidők be nem tartása a kártérítéstől való elesést vonja maga után.








  Növekszik a behajtásra átadott követelések száma
 

Jelentős növekedés tapasztalható a behajtásra átadott követelések számában az elmúlt években - állapította meg a biztosító ügyfelei számára - mind a biztosított, mind a nem biztosított - követeléseik behajtását végző Atradius Collections. 2008 első negyedévéhez képest 2009 első negyedévében az Atradius Collections részére behajtásra átadott követelések értéke 109 százalékkal növekedett a teljes vállalatcsoporton belül.

A biztosított és nem biztosított követeléseket külön vizsgálva megállapítható, hogy a nem biztosított követelések számában tapasztalható növekedés jelentősen nagyobb (lásd az alábbi ábrát), 181 százalékos emelkedést ért el 2008 első negyedévéhez viszonyítva.

Ez a különbség világosan megmutatja az Atradius biztosított ügyfelei részére rendelkezésre álló korai figyelmeztető rendszerünk előnyét, amely a kockázati besorolásokat végző hitelvizsgálói szolgáltatásunkkal integráltan működik: a rendszer azokra a kockázatokra hívja fel idejekorán a figyelmet, amelyek valószínűsíthetően vevői nemfizetésekhez vezetnének.

Az előttünk álló hónapokban a behajtásra beadott követelések számában további növekedésre számítunk, két fő ok miatt:
A vállalatok fokozottan ügyelnek arra, hogy fenntartsák a fizetőképességüket a recesszió idején, ezért már korai stádiumban átadják követeléseiket olyan külső behajtó cégeknek, amilyen az Atradius Collections is.
Emellett úgy látjuk, hogy a fizetésképtelenségi eljárások száma várhatóan továbbra is meredeken emelkedni fog.

Kedvező jel mindezek mellett, hogy a behajtott összegek tekintetében a sikerességi mutatónk továbbra is javuló, köszönhetően részben a követelések korai átadásának, hiszen ez jelentősen növeli a sikeres behajtás esélyeit.

  Lay Csaba, régióvezető
 

Az ügyfelektől való visszajelzések beépítését, az első osztályú szolgáltatást és a pozitív gondolkodást tartja a legfontosabbnak az értékesítési munka során és jelen gazdasági környezetben Lay Csaba, aki két és fél éve csatlakozott az Atradiushoz, és hamarosan - ifjú apaként - újabb kihívásokkal is szembe kell néznie. 2007 januárjában csatlakoztam az Atradius Hitelbiztosítóhoz, ahol jelenleg régióvezetőként tevékenykedem.

Ez alatt a két és fél év alatt rendkívül jól tudtam kamatoztatni korábbi munkatapasztalatom, amely rendkívül jól illett az Atradius tevékenységéhez. Credit controllerként az volt a feladatom korábbi munkahelyeimen, a Xeroxnál és az M-realnél, hogy a vevők hitelképességét vizsgáljam, és kintlévőségeiket kövessem. Ez a tapasztalat teszi lehetővé mindennapi munkámban, hogy ügyfeleink problémáit megértsem, és kollégáimmal első osztályú szolgáltatást nyújtsunk.

2007 januárjában csatlakoztam az Atradius Hitelbiztosítóhoz, ahol jelenleg régióvezetőként tevékenykedem. Ezalatt a két és fél év alatt rendkívül jól tudtam kamatoztatni korábbi munkatapasztalatom, amely rendkívül jól illett az Atradius tevékenységéhez. Credit controllerként az volt a feladatom korábbi munkahelyeimen, a Xeroxnál és az M-realnél, hogy a vevők hitelképességét vizsgáljam, és kintlévőségeiket kövessem. Ez a tapasztalat teszi lehetővé mindennapi munkámban, hogy ügyfeleink problémáit megértsem, és kollégáimmal első osztályú szolgáltatást nyújtsunk.

Mi az Atradius értékesítési politikájának lényege? Ezt hogyan alkalmazod a mindennapi munkádban?

Az Atradius értékesítési politikájának központjában a professzionális és ambiciózus munkaerő áll, amelynek értéke meghatványozódik a mai gazdasági környezetben. A mindennapi munka során megteszek mindent, hogy a külső környezet által diktált szabályrendszerben ügyfeleink számára a maximumot hozzam ki az Atradius szolgáltatásából. Kétségtelen, hogy a gazdasági válság közepén és akkor, amikor a piacok szűkülnek nehezebb az értékesítés feladata. Így három dolgot tudunk tenni: egyrészt keressük a piaci lehetőségeket, másrészt bízunk a fellendülésben, és végül pozitívan állunk a jelen gazdasági helyzethez. Ügyfeleink bíznak szaktudásunkban és az Atradius 80 éves hitelbiztosítási tapasztalatában.

A szerződéskötés után találkozol az ügyfelekkel? Mennyire fontos számodra az ügyfelek visszajelzése?

Egy-egy megkötött szerződés után a kapcsolattartás folyamatos az ügyfeleinkkel. Elsődleges feladatom mind az új szerződések, mind a meglévő kötvények esetében a kondíciók kialakítása és a megállapodás elérése. A továbbiakban pedig az ügyfeleinknek több kapcsolattartó áll a rendelkezésére az Atradiusnál mind az ügyfélszolgálaton, mind a behajtáson, a hitelvizsgálaton és a károsztályon is, de mindig fordulhatnak hozzám is segítségért egy-egy limit vagy behajtási ügy kapcsán. Mint értékesítő számomra a legfontosabb az ügyfeleinktől érkező visszajelezés a szolgáltatásunkról, hiszen ez teszi lehetővé a fejlődésünket. Ilyen volt például online szolgáltatásunk, a Serv@net magyar nyelven történő bevezetése, amit sok ügyfél kért mikor az Atradiushoz jöttem, és most már lassan egy éve be is vezettük.

Mivel foglalkozol a szabadidődben?

A mindennapi munkához fittségre is szükség van, amit rendszeres focival és néha fallabdázással tartok fent. Júliustól pedig fittségemről nem csak a sport, hanem érkező kisfiam is gondoskodni fog, akit nagy izgalommal várunk feleségemmel, mint első gyermekünket.

  Új publikációk
 

Az Atradius folyamatosan nyomon követi a nemzetközi piacok változásait, és elemzéseivel értékeli a fizetési környezetet és a különböző hitelezési kockázatokat. Legújabb, "Atradius Fizetési Szokások" elnevezésű felmérésünkben 1.800 vállalatot kérdeztünk meg kilenc európai országban (Belgium, Dánia, Franciaország, Hollandia, Németország, Nagy-Britannia, Olaszország, Spanyolország és Svédország) a fizetési morálról és kultúráról.

A "Market Monitor" havi riport az aktuális üzleti és kintlévőségi környezetet mutatja be különböző exportpiacokon és kulcsszektorokban. A "Market Monitor" a jelenlegi helyzet elemzésén túl egy jövőbeli kitekintést is ad, ami hasznos adalék lehet ahhoz, hogy gazdasági kérdésekben eligazodjunk. Májusi riportunkban Belgium, Hollandia, az USA, Finnország, Csehország, Szlovákia és Románia került az elemzésünk célpontjába.

  Az Atradius csapata maratont futott
 

Cégünk idén is részt vett az immáron 16. éve megrendezésre kerülő K&H maraton váltó versenyén. A cél elsősorban nem a győzelem volt, hanem a részvétel, hogy informális közegben is jobban megismerhessék egymást a munkatársak.

Az, hogy a kollégákból, családokból verbuválódott csapatok egymásért is futnak, és 4-5 órát együtt töltenek, távol a megszokott munkakörnyezettől, gondterhes hétköznapoktól, ma már csak ritkán fordul elő. Ezért az élményért volt, aki több mint 600 kilométert is utazott.

Futoverseny

A lelkes, sportszerető kollégák két csapatban is indultak a versenyen: az egyik csapatot 3x2,1 km-es minimaratonon Lay Csaba, Korányi Balázs és Tóth Álmos erősítették; a másik, valóban maratoni 6x7 km-es távot Harka Péter, Atzél Alexandra, Roncz Gábor, Vanek Balázs, Nagy Attila és Marketa Strzinkkova teljesítették. A minimaratonisták 140 indulóból a 29. helyen végeztek, a nagy csapat pedig a közel 400 csapatból a 90. helyen ért célba. A jó eredmény a frenetikus hangulat és a kiváló egyéni teljesítmények mellett az egymást bíztató, jó csapatteljesítményeknek is köszönhető volt.

Így ezen a napsütéses vasárnapon ismét egy sikeres, jó hangulatú versenynapot zárhattunk, és már várjuk a jövő évi megmérettetést.

 

 

Atradius Credit Insurance N.V. Magyarországi Fióktelepe
1117 Budapest, Fehérvári út 50-52.
Telefon: +36 1 382-7590
Fax: +36 1 382-7591
E-mail: info-hu@atradius.com

Leiratkozásért küldje vissza a TÁRGY mezőben a LEIRATKOZÁS szót, az atradius.hirlevel@webidea.hu-ra