Kedves Partnerünk!  
 

Vanek Balázs
Az Atradius 2008 őszén a magyarországi piaci szereplők közül elsőként lépett annak érdekében, hogy kivédje a már jelentkező gazdasági válság hatásait. A válság fokozódása sokkal óvatosabb kintlévőségi politikát indokolt minden vállalatnál. A változó és magas kockázatokkal járó gazdasági környezetben továbbra is az volt a feladatunk, hogy védelmet nyújtsunk az Ön vállalatának a fizetésképtelenség vagy a késedelmes fizetés ellen, ám ez gyakorta hitellimit csökkentésekkel, esetleg visszavonásokkal járt.

Szigorú döntéseket és sokszor fájdalmas lépéseket kellett hoznunk, de az események utólag megerősítették lépéseink elkerülhetetlenségét. Hazai konkurenciát megelőzve sikerült stabilizálni számainkat, bár a kifizetett káraink összege még mindig díjbevételünk szintjén van. Mindezt közösen úgy sikerült elérnünk, hogy Magyarország gazdaságát az átlagnál sokkal nagyobb mértékben érintette a gazdasági válság.

Örömmel számolok be arról, hogy közös munkánk eredményeként az Atradius 2009 novemberétől két lépésben enyhített hitelvizsgálati politikáján, és érezhetően nagyobb fedezet tud vállalni magyar vevők hitelvizsgálata során.

Idei utolsó hírlevelünkben szeretném megköszönni az Ön és vállalata bizalmát, és biztosítani szeretném arról, hogy az Atradius csapata a 2010-es évben is mindent meg fog tenni az üzleti tevékenységük és kinnlevőség kezelésük támogatására!

Üdvözlettel:
Vanek Balázs
fióktelep vezető

  Az új limitkoordinátor: Tóth Krisztina
 

Vanek Balázs
Pozitív változásokkal kezdődik az új év: átalakításra kerül az eddigi limitkommunikátori feladatkör, 2010. január 1-től Tóth Krisztina lesz az új limitkoordinátor. A pozíció nemcsak új nevet kapott, de a feladatok is megújultak.

A korábbi limitkommunikáció kapcsán sokszor felmerült az ügyfeleknek egy olyan igénye, hogy mélyebben szerettek volna informálódni a limitdöntésekkel kapcsolatban. Az Atradius ezért ezt a feladatkört kiegészítette egy részbeni hitelvizsgálói szereppel. A jövőben az új limitkoordinátor a kiemelten fontos limitek esetében aktívan részt vesz az információk összegyűjtésében és a döntés előkészítésében, telefonon vagy igény esetén személyesen is ellátogat az ügyfelekhez elmagyarázni az Atradius vevőminősítés rendszerét és a meghozott limitdöntések hátterét. Továbbá az ügyfelektől érkező kockázati információk pedig visszakerülnek a hitelvizsgálatra, ahol az üzleti elemzések pontosításában kerülnek felhasználásra.

Tóth Krisztina 2 éve dolgozik az Atradiusnál. Az acéliparért felelős hitelvizsgálóként az acélipari vevők kockázati elemzését végezte. Napi feladatai közé tartozott a cégek pénzügyi beszámolójának minőségelemzése, éves monitoringok készítése, folyamatos vevő és ügyféllátogatások, illetve az értékesítő kollegák munkájának támogatása.

Molnár Erika limikommunikátori munkáját veszed át január 1-én, de feladatköröd kibővült egyfajta koordinátori szereppé. Hogyan újul meg ez a pozíció, milyen új feladatok lesznek?

A legtöbb kérdés, kérés az ügyfelek részéről természetesen a limitekkel kapcsolatban érkezik. Sokszor tapasztalom, hogy a limitkérelmek részelfogadásakor vagy elutasításakor az ügyfeleknek a hitelközleményben közölt indokokon kívül bővebb információra is szükségük van, ebben érzem a munkám hozzáadott értékét. Mindemellett az ügyfelektől kapott kiegészítő információk nagyban segítenek a kockázatunk pontos feltérképezésében.

Miben jelent kihívást a limitkommunikáció?

Hitelvizsgálóként sokkal kevesebb személyes kontaktusra volt lehetőségem az ügyfelekkel. Az új munkakörben az a feladatom, hogy az ügyfelek elégedettségéről gondoskodjam, ami rengeteg kommunikációt igényel. Számomra nagyon fontos hogy mindenkivel megtaláljam a megfelelő hangvételt, hogy jó és gördülékeny kapcsolat alakuljon ki az ügyfelek és közöttem.

Hogyan tudod alkalmazni az eddig megszerzett tapasztalatokat a mostani munkád során?

Szakmai tapasztalatom révén konkrét pénzügyi adatokkal kapcsolatos kérdésekre is válaszolni tudok, illetve a limit felülvizsgálatoknál tudom a hitelvizsgálók munkáját segíteni.

  Molnár Erika, sales support
 

Vanek Balázs
Molnár Erika több évig volt az Atradius limitkommunikátora, nevét a napi munka során sok ügyfelünk megismerhette. Erika jó kommunikációs készségét ezentúl nem a telefonok mellett fogja kamatoztatni, hanem az értékesítés támogatásával, az alkuszkapcsolatok ápolásával segíti az Atradius csapatot.

Molnár Erika 2009 novemberétől többrétű munkát lát el. Új feladatai közé tartozik az értékesítési kollégák adminisztratív munkájának segítése és előkészítése, kapcsolattartás az alkuszokkal, az alkusz továbbképzések szervezése, illetve a marketingfeladatok ellátása.

„A limitkommunikáció során az ügyfelek elégedettsége és maximális kiszolgálása állt a munkám középpontjában, ez a mostani pozíciómban sem változott” – mondta Molnár Erika. „A limitkommunikátorként megszerzett tapasztalataimat az új feladatokban is ki tudom aknázni, például jobban ismerem az ügyfelek igényeit, és ezt tudom is hasznosítani az alkuszokkal kapcsolatban, hiszen tudom, hogy milyen kérdéseket tehetnek és tesznek is fel a már meglévő ügyfeleink.”

Az új terület új kihívásokat is hozott magával. „Több éves Atradiusos múltam ellenére sok új leküzdendő akadállyal és tanulnivalóval szembesültem. Nagyon sokrétű feladataim vannak, a legnagyobb kihívást ezek összehangolása jelenti, hogy kellőképpen működjön a gépezet” – tette hozzá Molnár Erika.

  Collect@Net – Magyar nyelvű, online behajtási rendszer
 


Örömmel tájékoztatjuk, hogy cégünk új magyar nyelvű, on-line behajtási rendszere, a Collect@Net már elérhető ügyfeleink számára. A Collect@Net segítségével önök bárhol, bármikor ellenőrizhetik a behajtásra átadott ügyeiket, az önökhöz beérkezett megtérüléseket, az ügy átadása után keletkezett számlákat, jóváírásokat egyaránt könnyen, gyorsan rögzíthetik. Az ügyben eljáró munkatársunknak közvetlenül tudnak a Collect@Net segítségével üzenetet küldeni.

Az eszköz segítségével lehetőségük nyílik percek alatt akár egy adott ügy részleteit megtekinteni, Vanek Balázsakár az összes, önök által átadott ügy (vagy ezek egy részének) pillanatnyi állásáról jelentést készíteni. A jelentéseket rendszerünk az ön által választott formátumban pillanatok alatt elkészíti. Ugyancsak lehetőségük nyílik az önök által átadott követelések megtérülési arányáról – az önök által választott formátumban – jelentést kérni.

Jóllehet, a Collect@Net lehetőséget kínál önöknek behajtási ügyek létrehozására is, kérjük, hogy ezt – a hitelbiztosítóval való problémamentes együttműködésünk érdekében – továbbra is az erre a célra rendszeresített „nem fizetésjelentés/követelésbehajtási-megbízás” formanyomtatványon tegyék meg.

Reméljük, hogy a Collect@Net használatával követelésbehajtási tevékenységünk még követhetőbbé, átláthatóbbá válik az önök számára.

  Anyasági szabadságon Baráth Gabriella és Képe Szilvia
 

Baráth GabriellaKépe Szilvia
Két kolléganőnk is anyai örömök elé néz. Baráth Gabriella alkuszkoordiátor november elején ment szabadságra, munkáját Molnár Erika veszi át.

Képe Szilvia, az ügyfélszolgálat munkatársa december közepéig dolgozik, az ő feladatait az ügyfélszolgálati referensek fogják ellátni. Gratulálunk mindkettőjüknek!

 

 

Atradius Credit Insurance N.V. Magyarországi Fióktelepe
1117 Budapest, Fehérvári út 50-52.
Telefon: +36 1 382-7590
Fax: +36 1 382-7591
E-mail: info-hu@atradius.com

Leiratkozásért küldje vissza a TÁRGY mezőben a LEIRATKOZÁS szót, az atradius.hirlevel@webidea.hu-ra